@article { author = {hasanpor, akbar and hasanpor, mohammed and hosiny, seyd samad and abaszade, mohammed}, title = {raftar}, journal = {Journal of Research in Educational Systems}, volume = {7}, number = {22}, pages = {61-77}, year = {2013}, publisher = {Iranian Educational Research Association}, issn = {2383-1324}, eissn = {2783-2341}, doi = {}, abstract = {}, keywords = {}, title_fa = {توسعۀ تئوری رفتار برنامه ریزی شده: الگویی برای شکل دهی ابتکار عمل کارکنان}, abstract_fa = {چکیدهامروزه در تغییر و بهبود سازمان ها بیش از پیش بر نقش کارکنان تأکید میگردد زیرا کارکنان از نزدیکبا مسائل و مشکلات سازمان برخورد دارند. از جمله مهم ترین ابزارهایی که جهت نقشآفرینی کارکنانو بهرهگیری از ایده ها و ابتکار عمل های آن ها استفاده میشود، نظام پیشنهادها است اما تمایل کارکنانبه ارائه پیشنهاد در این نظام جایگاه محوری دارد ولی متأسفانه تحقیقات کمتری راجع به تمایل کارکنانبه ارائه پیشنهاد و عوامل مؤثر بر آن انجام شده است. در این راستا تحقیق حاضر با استفاده از روشتحقیق توصیفی از نوع پیمایشی و با توسعه تئوری رفتار برنامهریزی شده عوامل مؤثر بر تمایل کارکنانبه ارائه پیشنهاد را مورد بررسی قرار میدهد. نتایج تحقیق نشان م ی دهد خود هویتی و شخصیتاثرگذار با تمایل کارکنان به ارائۀ پیشنهاد ارتباط معنیدار دارند ولی تأثیر خودهویتی بر تمایل کارکنانبر ارائۀ پیشنهاد زیاد است.}, keywords_fa = {تئوری رفتار برنامهریزی شده,نظام پیشنهادها و تمایل کارکنان به ارائه پیشنهاد}, url = {https://www.jiera.ir/article_52108.html}, eprint = {https://www.jiera.ir/article_52108_1529f5ad4ed9d3359f4a5b01a85d379f.pdf} }