@article { author = {., . and ., . and ., . and ., .}, title = {Investigating the Role of Environmental Educational Factors on the Performance of Organic Production Companies}, journal = {Journal of Research in Educational Systems}, volume = {10}, number = {33}, pages = {101-118}, year = {2016}, publisher = {Iranian Educational Research Association}, issn = {2383-1324}, eissn = {2783-2341}, doi = {}, abstract = {Organic farming plays an essential role in sustainable development, and the main factor behind the creation and development of organic products was the demand of consumers and especially the domestic market of the product. Therefore, the purpose of this study is to identify educational factors, environmental factors affecting the performance of organic production companies. This research was a type of developmental-practical, method of correlation. For validity of the instrument, content validity and construct validity were used. For reliability, the Cronbach's alpha coefficient was calculated as 0.836 for the whole instrument. The statistical population consisted of 180 managers and experts in the field of marketing and sales of organic products branded companies in Iran. 140 randomly categorized questionnaires were distributed among the population of the statistical population and 119 returned questionnaires were analyzed. And analyzed. Factor analysis and structural equation modeling were used to analyze the data and SPSS and PLS software were used. The results of the study showed that educational, environmental factors have a positive and significant effect on the performance of enterprises producing organic products}, keywords = {Educational-environmental factors,Organic Products,performance,Market Orientation}, title_fa = {بررسی نقش عوامل آموزشی محیطی بر عملکرد شرکت‏های تولید محصول ارگانیک}, abstract_fa = {کشاورزی ارگانیک نقش اساسی در توسعه پایدار دارد و عامل اصلی ایجاد و توسعه محصولات ارگانیـک، تقاضـای مصـرف کننـدگان و خصوصا بازار داخلی محصول بود. لذا هدف این پژوهش شناسایی عوامل آموزشی ، محیطی مؤثر بر عملکرد شرکت های تولید محصول ارگانیک می باشد. این تحقیق از نوع توسعه ای-کاربردی، روش آن همبستگی بود. جهت روایی ابزار سنجش از روایی محتوا و روایی سازه استفاده شد و جهت پایایی نیز از  ضریب آلفـای کرونبـاخ که برای کل ابزارسنجش به میزان  0.836 محاسـبه گردید. جامعه آماری شامل 180 نفر از مدیران و کارشناسان حوزه بازاریابی و فروش شرکت های تولید محصول با برند ارگانیک در سطح کشور ایران بود که به روش تصادفی طبقه بندی شده، تعداد 140 پرسش نامه بین افراد  جامعه آماری تحقیق توزیع و 119 پرسشنامه برگشت و مورد تجزیه و تحلیل قرارگرفت. جهت تحلیل داده ها از روش تحلیل عاملی  و مدل سازی معادلات ساختاری و از نرم‌افزار Spss  و PLS بهره گرفته شد. نتایج تحقیق نشان داد که عوامل آموزشی، محیطی  تأثیر مثبت و معناداری بر عملکرد بنگاه های تولید کننده محصولات ارگانیک دارد .}, keywords_fa = {عوامل آموزشی-محیطی,محصولات ارگانیک,عملکرد,بازارگرایی}, url = {https://www.jiera.ir/article_49512.html}, eprint = {https://www.jiera.ir/article_49512_de28f904a638260fefe081e6db95474d.pdf} }