رابطه تناسب شغلی مدیران و عملکرد آنها در مدارس مقاطع‌مختلف تحصیلی شهر رودسر

جواد خلعتبری

دوره 10، شماره 34 ، آبان 1395، ، صفحه 207-220

چکیده
  هدف اصلی این تحقیق بررسی تناسب شغلی در مدیریت مدارس مقاطع مختلف تحصیلی و ارتباط آنبا عملکرد مدیران میباشد.روش تحقیق در این پژوهش از نوع توصیفی-همبستگی مـیباشـد. در ایـنتحقیق همبستگی دو ویژگی مدیران )ویژگی اکتسابی و توانایی مدیران( با ویژگیهـای شـغل تناسـبشغلی را به دست آورده و سپس رابطـه بـین تناسـب شـغلی بـا عملکـرد مـورد بررسـی ...  بیشتر

تبیین دلزدگی تحصیلی بر مبنای ویژگی‌های شخصیتی و راهبردهای مقابله‌ای

محمداقا دلاورپور؛ مسعود حسینچاری

دوره 9، شماره 31 ، اسفند 1394، ، صفحه 91-126

چکیده
  احساس دلزدگی، تجربه شایعی است که آثار زیانبار آن روی یادگیری و عملکرد تحصیلی دانش‌آموزان در کانون توجه پژوهشگران قرار گرفته است. در این پژوهش، نقش علّی صفات زیربنایی شخصیت و راهبردهای مقابله‌‌ای در تبیین دلزدگی تحصیلی بررسی شد. گروه مشارکت‌کنندگان مشتمل بر 718 دانش‌آموز (380 دختر و 338 پسر) از دبیرستان‌های شیراز بودند که به روش خوشه‌ای ...  بیشتر

نقش ویژگی های شخصیت در پیش بینی سبک های هویت دانشجویان

معصومه سیدی؛ محمود نجفی؛ فرحناز کیان ارثی؛ نسترن سید اسماعیلی قمی

دوره 7، شماره 23 ، اسفند 1392، ، صفحه 219-240

چکیده
  هدف از پژوهش حاضر پیشبینی سبکهای هویت (اطلاعاتی، هنجاری و سردرگم - اجتنابی) بر اساسمؤلفههای شخصیت است. طرح پژوهش حاضر توصیفی از نوع همبستگی بود. شرکتکنندگان اینپژوهش شامل تمامیِ دانشجویان دوره کارشناسی و کارشناسی ارشد دانشگاه سمنان بودند که در سال89 مشغول به تحصیل بودند که از این تعداد 220 نفر به شیوه نمونهگیری در دسترس - تحصیلی 90انتخاب ...  بیشتر

پیش بینی رضایت شغلی دبیران بر اساس الگوی پنج عاملی شخصیت و هوش عاطفی

زهرا پوریاسین؛ فریده یوسفی

دوره 4، شماره 11 ، اسفند 1389، ، صفحه 83-113

چکیده
  هدف از پژوهش حاضر، بررسی رابطه میان هوش عاطفی، ویژگیهای شخصیت و رضایت شغلی و نیزبررسی نقش تعدیلکنندگی جنسیت در رابطۀ بین این متغیرها در گروهی از دبیران دبیرستانها ی شهرشیراز بود. برای این منظور 145 دبیر مرد و 155 دبیر زن پرسشنامۀ هوش عاطفی (پترایدز و فارنهام،گاسلینگ، رینتفرو و سوان، 2003 ) و پرسشنام ۀ ،TIPI) 2001 )، پرسشنامۀ 10 گویه ای شخصیتاسپکتر، ...  بیشتر