ارزیابی عملکرد مدارس غیردولتی شهر تهران با مدل ترکیبی کارت امتیازی متوازن و تحلیل پوششی داده‌های بازه‌ای

سعید غفاری؛ عاطفه شیروانی

دوره 11، شماره 38 ، آذر 1396، ، صفحه 195-217

https://doi.org/10.22034/jiera.2017.59733

چکیده
  هدف از پژوهش حاضر بررسی مدارس غیردولتی به‌عنوان سازمانی مشارکتی و نو‌پدید در ایران، با هدف تفویض اختیار به صاحبان اصلی آموزش‌وپرورش یعنی اولیا و ایجاد فضای همیاری و همکاری تشکیل شد. سنجش اثربخشی این مدارس، از ابعاد درونی و بیرونی زمینه توسعه یا عدم توسعه آن و رفع نقاط قوت و ضعف را فراهم می­آورد. به این منظور در این مقاله از مدل ...  بیشتر

مدل راهبردی ارزیابی دانشگاه‌های باز

رکسانا فکری؛ احمد علمشاهی

دوره 10، شماره 32 ، اردیبهشت 1395، ، صفحه 162-185

چکیده
  ارزیابی راهبردی در سازمان، به عنوان یکی از وظایف مهم و اساسی مدیریت و یکی از اولین و اساسی‌ترین بخش‌های برنامه‌ریزی راهبردی به شمار می‌رود. در عصر دانش‌محور امروز، سازمان‌هایی موفق‌ترند که راهبردهای جدید مبتنی بر مزیت‌های رقابتی را به سرعت اجرا کنند و با شناخت محیط و مشتریان، فرایندها و عملیات خود را بهبود بخشند. دانشگاه نیز ...  بیشتر