سیاستگذاری، برنامه ریزی و مدیریت آموزشی
بررسی انتقادی نظام ملی نظارت و ارزیابی در آموزش عالی ایران: ارائه پیشنهادات سیاستی مطلوب

احسان پروین؛ عاطفه ریگی

دوره 17، شماره 60 ، فروردین 1402، ، صفحه 94-108

https://doi.org/10.22034/jiera.2023.383428.2908

چکیده
  هدف پژوهش حاضر بررسی انتقادی نظام ملی نظارت و ارزیابی در آموزش عالی ایران است که از رویکرد کیفی و روش پدیدارشناسی توصیفی استفاده شد. که در سال 1401 تعداد 16 نفر از خبرگان دانشگاهی و پژوهشگاهی آگاه به حوزه مورد مطالعه در پژوهش مشارکت‌ داشتند. روش نمونه‌گیری هدفمند از نوع گلوله برفی بود. در راستای جمع‌آوری داده‌ها، از ابزار مصاحبه نیمه‌ساختاریافته ...  بیشتر

Monitoring and Evaluation of Higher Education in Islamic Republic of Iran

Seyed Kamal Vaezi

دوره 5، شماره 14 ، آذر 1390، ، صفحه 129-145

چکیده
  This study analyzes the monitoring and evaluation of higher education in the field of higher education development program, evaluation and monitoring procedures and standards, including the different actions taken by evaluationand monitoring agencies and association in Islamic Republic of Iran (governmental and nongovernmental). In an indirect process for determining the eligibility of higher education institutions to participate in state development higher education programs it has directed that institutions are eligible for participation if they meet two fundamental ...  بیشتر