اثر توانمندی منش بر اشتیاق و بهزیستی تحصیلی با میانجیگری استفاده از توانمندی های منش

امین طاهری؛ عبدالزهرا نعامی؛ آزیتا امیر فخرایی؛ عسکر آتش افروز

دوره 14، شماره 50 ، مهر 1399، ، صفحه 79-96

چکیده
  پژوهش حاضر با هدف بررسی اثر توانمندی منش (شامل خرد، شجاعت، انسانیت، عدالت، میانه‏روی و تعالی) بر اشتیاق و بهزیستی تحصیلی دانش‏آموزان با میانجیگری استفاده از توانمندی‏های منش انجام گردید. بدین منظور 354 دانش‏آموز پایه دوازدهم از مدارس شهرستان قلعه گنج به‏صورت تصادفی چندمرحله‏ای انتخاب شدند. شرکت‏کنندگان پرسشنامه‏های ...  بیشتر

نقش میانجی ذهن آگاهی در رابطه بین اشتیاق تحصیلی و سرزندگی تحصیلی دانش‌آموزان دختر

فاطمه ملائی؛ مسعود حجازی؛ مجید یوسفی افراشته؛ ذکرالله مروتی

دوره 14، شماره 48 ، فروردین 1399، ، صفحه 75-90

چکیده
  هدف پژوهش حاضر بررسی نقش میانجی ذهن‏آگاهی در رابطه بین اشتیاق تحصیلی با سرزندگی تحصیلی بود. بدین منظور در این مقاله از روش توصیفی- همبستگی استفاده شد. جامعه‏ی پژوهش عبارت از کلیه دانش‌آموزان دختر دوره‏ی دوم متوسطه زنجان در سال تحصیلی 97- 1396، به تعداد 4834 بود و 10 مدرسه به روش نمونه‏گیری تصادفی خوشه‏ای چندمرحله‏ای، از 17 مدرسه‏ی ...  بیشتر

رابطۀ ابعاد انگیزش ‌تحصیلی با اشتیاق ‌تحصیلی دانش‌آموزان سال سوم دبیرستان‌های شهر اهواز

عبدالزهرا نعامی؛ صالحه پیریایی

دوره 6، شماره 16 ، خرداد 1391، ، صفحه 29-42

چکیده
  چکیده هدف اصلی این پژوهش بررسی رابط ۀ ابعاد انگیزش تحصیلی با اشتیاق تحص یلی است. نمونـ ۀ این پژوهش شامل 187 نفر از دانشآموزان سال سوم دبیرستان شـهر اهـواز بـود کـه بـا روش تصادفی چندمرحله یا انتخـاب شـدند . بـرای سـنجش متغیرهـای مـورد مطالعـه از پرسشـنام ۀ انگیزش تحصیلی، بیانگیزگی تحصیلی و پرسشنامه اشتیاق تحصـ یلی اسـتفاده شـد . دادههـا ...  بیشتر