درآمدی بر جامعه شناسی تاریخی تقاضای اجتماعی آموزش در ایران

علیرضا مرادی

دوره 11، شماره 36 ، خرداد 1396، ، صفحه 145-180

https://doi.org/10.22034/jiera.2017.51089

چکیده
  هدف این بررسی، تبیین جنبه‌های تاریخی تقاضای آموزش در ایران و تحلیل عوامل مؤثر بر این تقاضا در بستر زندگی اجتماعی ایرانیان است. پرسش اصلی تحقیق حاضر متمرکز بر تفسیر رویکرد توده مردم (Crowd) در قبال آموزش است. این پژوهش به روش کیفی است و داده‌های آن با روش اسنادی گردآوری شده است. این بررسی به‌طورکلی نشان داد که اولاً از مفهوم «تقاضای ...  بیشتر