موفقیت یا عدم موفقیت تحصیلی: یک مطالعه کیفی

مهتاب چنگایی؛ حسین سلیمی؛ کیومرث فرحبخش؛ آسیه شریعتمدار

دوره 13، شماره 45 ، تیر 1398، ، صفحه 75-91

https://doi.org/10.22034/jiera.2019.121575.1372

چکیده
  این ﭘـﮋوﻫﺶ با هدف شناسایی پیشایندهای موّفقیّت و عدم موّفقیّت تحصیلی بر اساس تجارب زیسته دانشجویان موفق و مشروط با روش پژوهش کیفی پدیدارشناسی انجام شد. مشارکت­کنندگان در پژوهش شامل ۱2 دانشجو با وضعیت تحصیلی مشروط و 8 دانشجو با معدل تحصیلی بالای 17 بود که به­صورت هدفمند انتخاب شدند و اطلاعات آنان از طریق مصاحبه نیمه ساختاریافته ...  بیشتر