تدوین مدل ساختاری ناسازگاری تحصیلی بر اساس بی عدالتی آموزشی، فرسودگی، فریبکاری تحصیلی وعدم خود کارآمدی دانشجویان

اعظم میرزاصفی؛ ابوالقاسم یعقوبی؛ حسین محققی؛ رسول کرد نوقابی

دوره 14، شماره 49 ، تیر 1399، ، صفحه 41-54

چکیده
  هدف پژوهش تدوین مدل ساختاری ناسازگاری تحصیلی بر اساس بی‏عدالتی آموزشی، فرسودگی، فریبکاری تحصیلی وعدم خود کارآمدی دانشجویان بود. روش پژوهش همبستگی در قالب الگوسازی مدل معادلات ساختاری بود. جامعه آماری شامل کلیه دانشجویان دانشگاه بوعلی سینای همدان در سال تحصیلی 97-1396 بود. ابزارهای اندازه‏گیری شامل پرسشنامه عدالت آموزشی گل‏پرور ...  بیشتر

تبیین خرد بر مبنای دارایی‌های تحولی و میانجی گری بالندگی (ارائه مدلی علّی)

شهریار مرادی؛ رسول کرد نوقابی؛ ابوالقاسم یعقوبی؛ خسرو رشید

دوره 12، شماره 41 ، تیر 1397، ، صفحه 7-25

چکیده
  هدف از پژوهش حاضر تبیین خرد بر مبنای دارایی­های تحولی و با میانجی­گری بالندگی بود. به این منظور نمونه­ای متشکل از 668 دانشجو از دانشگاه­های کرمانشاه به روش نمونه­گیری خوشه­ای مرحله­ای انتخاب و مقیاس­های خرد آردلت (2003)، دارایی­های تحولی (2005) و بالندگی (2002) روی آنان اجرا شد. داده­ها با استفاده از الگوی معادله­ ساختاری (SEM) تحلیل گردید. مدل­ ...  بیشتر

بررسی و مقایسه سطح بهداشت روانی دانشجویان دختر و پسر دوره ها و رشته های تحصیلی متفاوت در دانشگاه های بوعلی سینا و پیام نور

رسول کردنوقابی؛ فتانه درتاج

دوره 4، شماره 10 ، آذر 1389، ، صفحه 59-74

چکیده
  هدف پژوهش حاضر تعیین سطح بهداشت روانی دانشجویان دانشگاه بوعلی سینا در مقطع کارشناسی و مقایسه آن با دانشجویان دانشگاه پیام نور همدان و کبودرآهنگ در همین مقطع تحصیلی بود. ازجمله اهداف دیگر این پژوهش مقایسه سطح بهداشت روانی دانشجویان دختر و پسر و دانشجویان دوره‌های تحصیلی متفاوت (روزانه و شبانه) و دانشکده‌های متفاوت بود. پرسشنامه سلامت ...  بیشتر