عوامل و شاخص های مؤثر در کلاس های درس فعال مدارس متوسطه شهر تهران

عباس خورشیدی؛ زهرا صفرزاده سرآسیابی

دوره 5، شماره 12 ، خرداد 1390، ، صفحه 29-52

چکیده
  این پژوهش به بررسی عوامل و شاخص‏های مؤثر در کلاس‏های درس فعال در دورۀ متوسطه آ. پ شهر تهران اختصاص دارد. نوع تحقیق در این پژوهش با توجه به اهداف و ماهیت موضوع، پیمایشی مقطعی است. ابزار سنجش پژوهش حاضر را یک پرسشنامه 40 سؤالی تشکیل می‏دهد این پرسشنامه از جانب پژوهشگر تدوین شده است که روایی ابزار از طریق آزمون تحلیل عاملی و اعتبار ...  بیشتر

عوامل و شاخص های مؤثر بر بهره وری دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی

عباس خورشیدی؛ مهدی مهدوی؛ احمد سلمانی قهیازی

دوره 2، شماره 5 ، مهر 1387، ، صفحه 75-100

چکیده
  مقاله حاضر، به بررسی عوامل و شاخص­های مؤثر بر بهره وری دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی از دیدگاه متخصصان، رؤسا و استادان آن مراکز می پردازد. بر اساس روش نمونه گیری تصادفی طبقه ای و فرمول مربوط، حجم نمونه مورد مطالعه 600 نفر است. یک پرسشنامه 240 ماده ای شاخص های بهره وری آموزش عالی که روایی آن به وسیله تحلیل عاملی تایید و اعتبار آن به وسیله ...  بیشتر

عوامل موثر بر گرایش دانش آموزان پسر دوره پیش دانشگاهی به مواد مخدر از دیدگاه آنان، مجریان قانون و متخصصان تعلیم و تربیت

محمد میرکمالی؛ احمد سلمانی قهیازی؛ عباس خورشیدی

دوره 2، شماره 4 ، فروردین 1387، ، صفحه 19-34

چکیده
  مقاله حاضر، به بررسی عوامل مؤثر بر گرایش دانش‌آموزان دوره پیش‌دانشگاهی شهر تهران به مواد مخدر از دیدگاه دانش‌آموزان، مجریان قانون و متخصصان تعلیم و تربیت شهر تهران می‌پردازد. بر اساس روش نمونه‌گیری تصادفی طبقه‌ای و فرمول تعیین حجم نمونه، تعداد 600 نفر(40 مجری قانون، 60 متخصص تعلیم و تربیت و 500 دانش‌آموز پسر دوره پیش‌دانشگاهی) حجم ...  بیشتر