ماهیت و قلمرو تعلیم و تربیت اسلامى در متن تحصیلات

معصومه علینژاد؛ زهره میرسپاسی؛ سعید صانعی

دوره 6، شماره 16 ، خرداد 1391، ، صفحه 171-182

چکیده
  چکیده سه نگرش در تعلیم و تربیت اسلامى وجود دارد. در نگرش نخست تعلیم و تربیت اسلامى بـه منزله نظامى توصیفى است که از طریق بررسى آثار دانشمندان مسـلمان مـى تـوان بـدان دسـت است که بر اساس آن، مىتوان با استفاده از متون دینـى 2 یافت. در نگرش دوم، نظامى استنباطى براى همه مسائل تعلیم و تربیت، پاسخى فراهم آورد. در نگرش سوم، تعلیم و تربیـت اسـلامى ...  بیشتر

بنیاد روان‏شناسی و پداگوگی افزایش انگیزۀ مدرسان زن در مؤسسات بازآموزی ایران

زهره میرسپاسی؛ سعید صانعی؛ معصومه علینژاد

دوره 5، شماره 15 ، اسفند 1390، ، صفحه 151-167

چکیده
  هدف ازانجام این پژوهش بررسی و ارائۀ شیوههای ارتقاء انگیزة مدرسان است. هدف تحقی قتوسعهای و روش تحقیق توصیفی پیمایشی است. نمونه به روش غیرتصادفی و با تعی ینمراکز معین در استانهای سراسر کشور، از مدرسان هر مرکز انتخاب و مورد بررسی قرارگرفته اند. ابزار مورد استفاده در این تحقیق شامل: پرسشنام ۀ سلسله مراتب نیازها ی مازلو،پرسشنامۀ تحلیل ...  بیشتر