ویژگی های روان‌سنجی پرسشنامه تلاش‌های کلامی در یک نمونه‌ی دانشجویی

حمزه علیمرادی؛ حسین پورشهریار؛ امید شکری؛ شهریار شهیدی

دوره 16، شماره 59 ، دی 1401، ، صفحه 33-48

https://doi.org/10.22034/jiera.2022.169445

چکیده
  تلاش‌های کلامی به مجموعه نگرانی‌ها و نشخوارهای فکری مشترک و همچنین صمیمیت بین فردی اشاره دارد که افراد با مشکلات هیجانی به صورت یک رفتارایمنی بخش کلامی جهت کاهش و رهایی از علائم بیمارگون در ارتباط با دیگران به کار می گیرند. این پژوهش به دنبال بررسی ویژگی های روان‌سنجی پرسشنامه‌ی تلاش‌های کلامی در یک نمونه‌ی دانشجویی بود. روش پژوهش ...  بیشتر

مدل‌یابی پیشایندها و پسایندهای جهت گیری های هدف پیشرفت در دانشجویان: یک تحلیل میانجیگر

زهرا باغی؛ امید شکری؛ جلیل فتح آبادی؛ محمود حیدری

دوره 11، شماره 37 ، شهریور 1396، ، صفحه 59-92

https://doi.org/10.22034/jiera.2017.57766

چکیده
  مطالعه حاضر با هدف آزمون مدل روابط علی پیشایندها و پسایندهای جهت­گیری­های هدفی انجام شد. 300 دانشجو (150 پسر و 150 دختر) به پرسشنامه هدف پیشرفت (AGQ-R) (الیوت و مورایاما، 2008)، مقیاس ارزیابی استرس (SAM-R) (رویلی، رویسچ، جاریکا و واگن، 2005)، پرسشنامه خودکارآمدی تحصیلی (ASEQ) (زاژاکووا، لینچ و اسپنشادی، 2005)، نسخه کوتاه پرسشنامه هیجان‌های پیشرفت (AEQ-R) ...  بیشتر

آزمون روابط ساختاری بین باورهای خود کارآمدی تحصیلی، الگوهای اسنادی، راهبردهای مقابله، هیجانهای پیشرفت و اهمالکاری تحصیلی در دانشجویان

نیلوفر اسمعیلی؛ امید شکری؛ جلیل فتح ابادی؛ محمود حیدری

دوره 9، شماره 30 ، آذر 1394، ، صفحه 63-122

چکیده
  هدف: پژوهش حاضر با هدف آزمون روابط ساختاری بین باورهای خودکارآمدی تحصیلی، الگوهای اسنادی، راهبرد های مقابله ای،هیجان های پیشرفت و اهمال کاری تحصیلی در بین گروهی از دانشجویان انجام شد. روش: در مطالعة همبستگی حاضر، 397 دانشجو) 172 پسر و 225 دختر( که با استفاده از روش نمون هگیری چندمرحله ای انتخاب شدند به مقیاس اهما لکاری تحصیل ی )سولومونو ...  بیشتر

روایی عاملی و تغییرناپذیری اندازه‌گیری نسخۀ تجدیدنظر شدة دوعاملی پرسشنامۀ فرایند مطالعه

امید شکری

دوره 8، شماره 25 ، شهریور 1393، ، صفحه 37-60

چکیده
  پژوهش حاضر باهدف آزمون روایی عاملی و تغییرناپذیری جنسی ساختار عاملی نسخۀ تجدیدنظر شدۀ دوعاملی پرسشنامۀ فرایند مطالعه (R-SPQ-2F، بیگز، کمبر و لئونگ، 2001) در بین دانشجویان دختر و پسر ایرانی انجام شد. 419 دانشجوی کارشناس (214 پسر و 205 دختر(به نسخۀ تجدیدنظر شدۀ دوعاملی پرسشنامۀ فرایند مطالعه پاسخ دادند. به منظور بررسی تغییرناپذیری عاملی R-SPQ-2F ...  بیشتر