فریبا درتاج؛ مریم رجبیان ده زیره؛ رضا اسدی نژاد
دوره 10، شماره 33 ، مرداد 1395، ، صفحه 212-229
چکیده
هدف از پژوهش حاضر بررسی رابطه بین میزان استفاده از شبکههای اجتماعی مجازی و کیفیت تجارب یادگیری در دانشآموزان اول متوسطه (دختر) شهرستان کاشان است. این پژوهش از لحاظ هدف، کاربردی است و از نظر روش تحقیق، توصیفی از نوع همبستگی میباشد. جامعه آماری شامل 205 نفر از دانشآموزان اول متوسطه (دختر) شهرستان کاشان میباشد که در سال تحصیلی 95-94 ...
بیشتر
هدف از پژوهش حاضر بررسی رابطه بین میزان استفاده از شبکههای اجتماعی مجازی و کیفیت تجارب یادگیری در دانشآموزان اول متوسطه (دختر) شهرستان کاشان است. این پژوهش از لحاظ هدف، کاربردی است و از نظر روش تحقیق، توصیفی از نوع همبستگی میباشد. جامعه آماری شامل 205 نفر از دانشآموزان اول متوسطه (دختر) شهرستان کاشان میباشد که در سال تحصیلی 95-94 مشغول به تحصیل بودند و بر اساس جدول مورگان 100 نفر به عنوان نمونه انتخاب شدند. جهت انتخاب نمونههای مورد نظر از روش نمونهگیری خوشهای استفادهشده است. ابزار پژوهش حاضر شامل پرسشنامه کیفیت تجارب یادگیری نیومن میباشد. برای تجزیه و تحلیل دادهها از ضریب همبستگی پیرسون با استفاده از برنامه کامپیوتری SPSS استفاده شد. نتایج ضریب همبستگی پیرسون نشان داد بین میزان استفاده از شبکههای اجتماعی مجازی و کیفیت تجارب یادگیری در سطح آلفای 01/0 رابطه مثبت و معنیداری وجود دارد. (01/0P<). همچنین نتایج ضریب همبستگی پیرسون نشان داد بین میزان استفاده از شبکههای اجتماعی مجازی با مؤلفههای کیفیت تجارب یادگیری (کیفیت منابع، کیفیت محتوا، انعطافپذیری و رابطه استاد-دانشجو) در سطح آلفای 01/0 رابطه مثبت و معنیداری وجود دارد. (01/0P<).