پنتریچ، پال، آر و شانگ، دیل. اچ. (1386). انگیزش در تعلیم و تربیت. (ترجمه مهرناز شهرآرای ). تهران: نشر علم. (تاریخ انتشار اثر به زبان اصلی ،2002).   
تریسی، برایان. (1385). وقت طلاست. (ترجمه منیرالدین اعتضادی). تهران: انتشارات راشین، چاپ سوم. (تاریخ انتشار اثر به زبان اصلی، 2004).  
جاویدی، نفیسه. (1388). اثربخشی آموزش مهارت‏های مدیریت زمان بر کاهش استرس شغلی کارکنان شرکت ساپکو. پایان‏نامه کارشناسی ارشد دانشگاه علامه طباطبایی.        
خاکی، غلامرضا. (1387). مدیریت زمان. تهران: انتشارات بازتاب، چاپ ششم.
زائریان، زینب. (1386). اثربخشی آموزش مهارت‏های مدیریت زمان بر کاهش سهل‏انگاری کارکنان آموزش و پرورش شهر تهران. پایان‏نامه کارشناسی ارشد مشاور، دانشگاه علامه طباطبایی.
سیف، علی اکبر. (1388). روان‏شناسی پرورشی نوین. تهران: نشر آگاه.
عزیزی ابرقویی، محسن. (1389). رابطه بین خودکارآمدی و کیفیت تجارب یادگیری با فرسودگی تحصیلی دانشجویان کارشناسی ارشد دانشگاه علامه طباطبایی تهران. پایان‏نامه کارشناسی ارشد، دانشگاه علامه طباطبایی.         
کدیور، پروین. (1380). بررسی سهم باورهای خودکارآمدی، خودگردانی و هوش در پیشرفت درسی دانش‌آموزان به منظور ارائه الگویی برای یادگیری بهینه. پایان‏نامه دکتری، دانشگاه تربیت معلم تهران
کرامتی، هادی. (1380). بررسی رابطۀ خودکارآمدی ادراک شده دانش‌آموزان سوم راهنمایی شهر تهران و نگرش نسبت به درس ریاضی با پیشرفت آن‌ها. پایان‏نامه کارشناسی ارشد، دانشگاه تربیت معلم تهران.
نجفی، محمود و فولاد چنگ، محبوبه. (1386). رابطه خودکارآمدی و سلامت روان در دانش‌آموزان دبیرستانی. ماهنامه علمی پژوهشی دانشگاه شاهد، دوره جدید شماره 22.
هاشمی زاده،‏هایده. (1385). رابطۀ رفتارهای مدیریت زمان و استرس شغلی در پرستاران بخش‌های داخلی و جراحی بیمارستان‌های آموزشی وابسته به دانشگاه علوم پزشکی و خدمات درمانی شهید بهشتی. فصلنامه اصول بهداشت روانی ،سال هشتم، شماره 29 و30، صص 56-51.
Ajayi, I., & osiki, P. M. (2008). Procrastination among the undergraduates in a nigerian university: Implications for time management. International Business management.2(4). 126-131.
Drucher, P. E.(1967). The Effective Executive,harper&row,New York,Ny.
Kearns, H., & Gardiner, M. (2007).Is it time well spent? The relation Ship between time management behaviours, perceived effectiveness& work related morale& distress in a university conex.Higer Education Research&Development.26,27,235-247.
Koch, C. J., & Kleinmann, M. (2002). Astich in time saves nine.Behavioral decision making explanations for time management problems. European.journal of work&organizational psychology.11,199-217.
Locke, E. A., Fredrick, E., Lee, C., & Bobko, P. (1984).effect of the self-efficacy:goals and task strategies on task performance. journal of apllied psychology, 69, 241-251
Lewis, C. A. (2006). academic notivation among college student graguate school, fwayne university.
Poser, B. (2003). Time management for students.councelling & Development centre, York university.
Seo, E. H. (2008). self efficacy as a mediator in the realationship between perfectionism and academic procrastination.
Van Eerde, W. (2003). procras tination at work and time management training. journal of psychology, 137,421-435
Xiao-hua, Y. (2007). developing time-management skills in the foreign languag classroom 4, g(serial NO.43).